Posted in Fanfiction, Novel, Story

Find You (Prologue & Introduction)

FInd You coverTitle : Find You

Author : Tari Khasbie (stranger197_)

Genre : Love, Drama, Family, Relationship

Language : Bahasa Indonesia

Type : Novel, Fanfiction


“Walaupun kita berdua terpisah jauh, tapi aku tidak akan pernah melupakanmu.”

“Janji?”

Gadis kecil berambut hingga sebahu itu mengangguk dengan air mata yang terus mengaliri kedua pipi chubby-nya. Dia meraih kedua tangan saudari kembarnya dan menatapnya. “Aku janji akan mengirimimu surat setiap hari dan surat-surat itu akan menjadi surat rahasia kita berdua… .”

“Eun-Young-ah[1], bangun! Nanti kau terlambat!”

Gadis yang memiliki rambut hingga sebahu itu membuka kedua matanya dan mengerjapnya sebanyak dua kali agar matanya itu bisa beradaptasi dengan cahaya di sekitar kamarnya. Diliriknya jam kepala Mickey Mouse yang digantungi di dinding kamarnya yang bercat putih. Pukul 06.00 KST, itu artinya dia harus bangun sekarang atau ia akan terlambat ke sekolah. Kedua tangan gadis itu mengusap seluruh wajahnya, kemudian sebuah helaan nafas panjang keluar dari hidungnya.

“Ya Tuhan, lagi-lagi mimpi itu… ,” desahnya.

Dia bilang dia akan mengirimiku surat. Tapi, sampai detik ini pun aku belum menerima satupun surat darinya…

To Be Continue…

Ket :

[1] -Ah : Partikel yang diimbuhkan pada akhiran nama seseorang sebagai tanda keakraban (Informal).


Characters :

Kim So-Hyun as Hwang Eun-Young :

kim sohyun

Name : Hwang Eun-Young

Birth : June 17, 1999

Also known as : Monster Girl

Parents : Hwang Ji-Hong and Kwon Seung-Hee (Dead)

Siblings : Hwang Eun-Hee (Twin)

The student of Jeguk High School. She’s arroggant, tomboy, and have a power which strong than other mans in her age. She was living with her father since she was nine years old. She has a twin sister who still lost contact with her.

Kim So-Hyun (use glasses) as Gong Min-Ah/Hwang Eun-Hee :

Kim Sohyun use glasses

Name : Gong Min-Ah

Real Name : Hwang Eun-Hee

Birth : September 22, 1999 (Real June 17, 1999)

Parents : Gong Yoon-Do and Lee Ah-Young (Real : Hwang Ji-Hong and Kwon Seung-Hee)

Siblings : Hwang Eun-Young

Real name was Hwang Eun-Hee. She lost her memory ten years ago when she and her mother went to Busan because an accident of car and addopted by the couple who did not have a children and changed her name as Gong Min-Ah. She’s the type of Shy Girl because she cannot remember about her past, but when she meet Eun-Young, everything was changed.

Se-Jin 14U as himself :

Sejin 14U

Name : Lee Se-Jin

Birth : July 22, 1999

Also known as : Face Wall

Uncle : Kang Ha-Neul (teacher of Jeguk High School and uncle from Se-Jin’s Mother’s family)

Eun-Young’s best friend since child. He was popular in Jeguk High School because handsome and smart, but he was really cold. Se-Jin is the one of member 14U (One For You) who will do their debut in August, 2017.

Rio 14U as Himself :

Rio 14U

Name : Son Gwang-Hyuk

Birth : July 16, 1999

Also known as : Happy Virus

Crush : Choi Joo-Hyun

The member of Eun-Young’s gang and best friend of her and Se-Jin. Love Basketball so much and he was falling in love with Choi Joo-Hyun. Same with Se-Jin, he is the one member of 14U.

Seo Ji-Hee as Choi Joo-Hyun :

Seo Ji Hee

Name : Choi Joo-Hyun

Birth : April 27, 1999

Also known as : The Feminin Girl

The girl who became Eun-Young’s best friend. Feminin and pretty and very kind. She was the fangirl of Park Hyung-Sik and Song Jong-Ki and did not know that fact about her reputation in school.

Kang Ha-Neul as Himself (Teacher) :

Kang Ha neul

Name : Kang Ha-Neul

Birth : February 21, 1990

Also known as : Prince Charming, Perfect Teacher

Work : Math Teacher of Jeguk High School

Nephew : Lee Se-Jin

The Match Teacher of Jeguk High School. Very popular in that school because his face and his character. Se-Jin’s uncle and he is the member of CIA?


Annyeong yoreobun!! (:

Minal Aidzin Wal Faidzin, ya^^

This is my new fanfiction and my first fanfiction of 14U. Sebenarnya, ini cerita merupakan tugas UAS-ku kemarin dan berupa cerpen. Tapi pas aku buat, kayaknya sih bakalan jadi kayak cerbung ato malah jadi novel ntar :/ makanya aku sempet bingung kayak gimana kalo dibuat cerpen.

Aku sempet nulis yang versi Inggrisnya, sayang flashdik-ku keformat (aku kan ngerjainnya di laptop papaku, belum sempet mindahin ke netbookku sendiri -_-) mana ada cerpen yang lain pula disitu. Terpaksa aku bikin dari awal lagi deh (“:

Okay, I hope you guys will love this story. Give me your like and comment and waiting it, okay^^ and please read my other fanfiction : Stranger (:

Twitter, Instagram, and Wattpad : stranger197_

Advertisements

Author:

Love Myself & I'll be flying like a butterfly to the high sky ❤

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s